Poznaj nas
O nas - tekst łatwy do czytania
Informacja o Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie w tekście łatwym do czytania i zrozumienia (ETR)
Co w Muzeum czeka na Ciebie?
W Muzeum opowiadamy o czasach, kiedy tworzyło się państwo polskie. Dowiesz się u nas kim byli pierwsi władcy Polski. Przekonasz się, jak wyglądało życie 1000 lat temu. Na głównej wystawie zobaczysz przedmioty, które zostały wykopane z ziemi. Używali ich nasi przodkowie. Są to między innymi: ozdoby, broń i naczynia. Na wystawach możesz zobaczyć również: obrazy dawnych malarzy opowiadające dzieje Piastów, ozdobne fragmenty pierwszych kościołów, kafle wykonane z gliny zdobiące dawne piece.
W Muzeum opowiadamy też o dziejach Gniezna. Dowiesz się u nas, jak miasto się zmieniało od powstania do dziś. Zobaczysz stare mapy i dokumenty, dawne widoki miasta. Jest tu wiele pamiątek po dawnych mieszkańcach Gniezna.
W Muzeum jest specjalna trasa dla dzieci i ich opiekunów. Miejsca te opowiadają o początkach Polski. Są tu proste teksty i kolorowe ilustracje.
W Muzeum zobaczysz też czasowe wystawy. Ich tematy poszerzają wiedzę o początkach Polski i innych krajów.
Jak dostać się do Muzeum?
Główne wejście do Muzeum znajduje się przy ulicy Kostrzewskiego 1. W pobliżu jest duży i bezpłatny parking. Z dworca kolejowego dojedziesz do Muzeum autobusem w około 20 minut bez przesiadek. Wysiądź na przystanku „Kostrzewskiego” lub „Poznańska IV”.
Wystawy znajdują się w piwnicy, na parterze oraz na 1 piętrze. Między piętrami można poruszać się schodami i windą. Toalety są w pobliżu wystaw. Do Muzeum możesz wziąć swojego psa.
Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy, zwróć się bezpośrednio do naszych pracowników. Znajdziesz ich w kasie i na wystawach.
Muzeum jest otwarte od wtorku do niedzieli w godzinach od 9.00 do 18.00.
Jeśli chcesz skontaktować się z Muzeum, możesz
- napisać i wysłać list na adres:
Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie
Kostrzewskiego 1, 62-200 Gniezno - wysłać e-mail na adres: sekretariat@muzeumgniezno.pl
- zadzwonić sam lub z pomocą innej osoby na numer telefonu 61 426 46 41
- przyjść do sekretariatu Muzeum od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:00-15:00.
Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma i otrzymać potrzebną informację. Znajduje się w budynku głównym Muzeum, przy ulicy ul. Kostrzewskiego 1, na parterze.